Puur genieten! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Schoot - WaarBenJij.nu Puur genieten! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas Schoot - WaarBenJij.nu

Puur genieten!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

07 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hallo Chersonissos in Australië! Dat is Surfers Paradise. Er staan torenhoge gebouwen, er zijn veel winkels en natuurlijk een strand maar waar het hier om gaat is uitgaan! Iedere avond is zaterdagavond dus altijd is er een party aan de gang. Met mensen uit mijn hostel eerst een 'barbie' (bbq) gedaan en daarna op stap geweest tot in de vroege uurtjes.
Door naar het volgende plaatsje. Ik stap uit de bus en zie gelijk een groepje hippies staan, welcome to Byron Bay! Een echt hippie dorpje en ik slaap dan ook in een hippie hostel. Hier worden allerlei workshops aangeboden zoals didgeridoo spelen, armbandje van een plant maken, bushwalk hoelahoepen, yoga, mediteren en trommelen. Ik zit hier voor anderhalve week dus zal de meeste van de workshops vast gaan doen! De eerste dag gelijk maar weer op stap geweest met 2 jongens die ik in de shuttlebus naar town had ontmoet. De tweede dag met een kamergenoot een surfboard gehuurd en dat surfen blijft toch verrekte moeilijk! Heb hier ook het bizarste tot nu toe meegemaakt. We wilden de volgende dag uitgaan en hoorden van iemand in het hostel dat er een local party aan de gang was. Ergens in de middle of nowhere in the bush was een grasveldje waar boxen met muziek neer was gezet. Ongeveer 20 hippies waren rond een lamp die in het gras lag aan het dansen en er lagen her en der nog een aantal mensen in het gras. Ook waren er vuurdansers (brandende bol aan een kabel waar ze mee zwieren en zwaaien) die hun skills showden. De hippie kwam spontaan in me naar boven en ik heb heerlijk mee staan dansen onder een prachtige sterrenhemel!
Een andere dag in Byron heb ik met een paar mensen een wandeling naar de vuurtoren en het meest oostelijke stukje land van OZ gemaakt. We waren precies op tijd voor een prachtige zonsondergang!
Een dagje Nimbin, hippie dorpje nummer 2. De mensen zijn hier als eerste in opstand gekomen in de vietnamoorlog en zijn het leven gaan leiden die ze wilden, zoiets was het verhaal.. Één straat is het en die is niet lang, zo gezien dus! Er was een museum(pje) en degene die het museum heeft ingericht was zéker onder invloed van drugs! De grootste rotzooi bij elkaar gegooid en dan een paar dingen rechtgezet of opgehangen. Als het felle kleuren had of er een mooie spreuk op stond dan stond het erin, wel erg grappig om te zien! Over drugs gesproken, in die kleine straat word je continu aangesproken of je cookies of wiet wil kopen. Er zit wel degelijk een politiebureau in de straat maarja. De locals zien er daar ook wel uit alsof ze al hun hele leven drugs gebruiken. Wel zien ze er grappig uit daar, lange dreadlocks en hippiekleding. Het maakt echt geen kont uit wat je draagt en zo is dat ook in Byron Bay. Het maakt niet uit hoe je eruit ziet of hoe je doet, je word geaccepteerd zoals je bent. Na een barbie(bbq) in het national park en een stop bij een waterval die op een paar druppels na droog stond weer terug naar Byron.
Ook heb ik zelf met een paar mensen een barbie op een hele chille plek gedaan, aan het strandje 'the pass' in Byron Bay. Bbq aan het strand was één van de dingen die ik MOEST doen dus die kan ik afvinken. Wat ik nog niet kan afvinken is een slang in het wild zien.. Ben al een paar weken overal aan het zoeken!
Na nog heel wat hippiefeestjes, live muziek, surfen, heel veel chillen en alleen de workshops yoga en hoelahoep niet te hebben gedaan door met de nachtbus naar Sydney!
Daar ben ik net aangekomen en het Opera House heb ik vanuit de bus al gezien dus daar hoef ik niet meer naartoe, grapje!
MORGEN FUTURE MUSIC FESTIVAL!!!!

  • 07 Maart 2014 - 15:56

    P&P:

    Hey Bassie,
    Als ik het zo lees is het echt party time daar. Feesten, drinken, genieten, chillen, enz. Tussen door ook nog een beetje eten. En ik maar denken dat een "Barbie" iets heel anders was. Hoe kon ik zo dom zijn om niet aan een bbq te denken! Naar slangen zou ik niet meer zoeken. Die kom je nog wel tegen bij je bezoek aan je volgende continent. Nog veel plezier in Sydney, Melbourne en al de andere steden die je nog aandoet.
    Groetekus, Petra & Paul.

  • 08 Maart 2014 - 14:49

    Monique:

    Ha Bas,
    Een Barbie, geweldige vondst!!
    Een slang kun je ook bestellen in een restaurant. Of kom je daar niet? Hoef je hem niet meer te zoeken. Spaart tijd. En je hebt drie vliegen in 1 klap: zien, ruiken en proeven.
    Smakelijk!!!
    Moos

  • 09 Maart 2014 - 17:15

    Oma:

    Hoi Bas, Het is wel erg veel feesten wat je moet , neem ook eens rust,
    maar er is zoveel te doen dat kan natuurlijk niet , Geniet maar lekker en blijf je mooie verhaaljes
    maar schrijven,
    Lieve groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Bas

.

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 11641

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 01 Juni 2014

NZ/OZ/Asia

Landen bezocht: