Great Ocean Road & The Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Bas Schoot - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & The Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Bas Schoot - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & The Outback

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 April 2014 | Australië, Alice Springs

Ik was mijn vorige verhaal gestopt vlak voor de roadtrip met 4 anderen van Melbourne naar Adelaide volgens mij dus daar ga ik nu verder! We hebben de campervan opgehaald rijden naar het begin van de Great Ocean Road. Prachtig weer en sfeertje zit er al in! 3 van de 4 engelsen komen uit Manchester en dat accent is soms best moeilijk te verstaan. Nog even langs de supermarkt om alles in te slaan en we zitten al op de Great Ocean Road. Deze weg is door de soldaten van de eerste wereldoorlog gemaakt die het hebben overleefd ter ere van degenen die het niet hebben gehaald. Het is een van de beste roadtrips in de wereld en dat is niet gelogen, prachtige kustlijn! Omdat we met onze eigen campervan zijn stoppen we overal waar we kunnen. Als er een bordje staat met 'lookout' of 'huppelepup falls' zetten we 'm aan de kant. We hebben een tent bovenop ons dak zitten die we alleen maar uit hoeven te klappen en er kunnen 5 mensen in slapen! Toch is het wel heel erg spoonen als we er met 5 in zouden liggen dus we liggen er met 4 in en 1 in de achterbak van de van waar ook wat matrasjes in liggen. 3 nachten aan de Great Ocean Road geslapen waar in de eerste 2 plaatsjes weinig te doen was. Een pint in de uitgestorven sportsbar en that's it.. In het 3e plaatsje gingen we naar een fout feest waar je jezelf onder kon verven met je vingers, Australia.. Na de prachtige kustlijn, mooie strandjes en de 12 apostles zijn we inlands gegaan richting The Grampians, een national park. Ergens in de middle of nowhere vonden we een camping waar de kangaroo's overal rondhuppelen en kakatoe's rondvliegen. Verschillende vogels maken je met hun melodiën in de ochtend wakker, met wat minder geluk is het Jack die zo hard snurkt dat het lijkt of ie het national park naar beneden aan het halen is.. Een prachtige wandeling naar de pinnacles gemaakt de volgende dag en in het verwarmde zwembad gesprongen. Vroeg op om verder naar Adelaide te rijden en daar de campervan af te droppen. Super leuke roadtrip gehad!

Vanuit Adelaide ben ik op een bustour naar Alice Springs gesprongen. Mijn hostel was de laatste pickup dus mijn plekje was voorin naast de gids/chauffeur genaamd Garry. Langs de supermarkt en drankhandel om alles in te slaan en door naar the middle of nowhere waar we in swags hebben geslapen. Een swag is een soort grote slaapzak waar je een normale slaapzak instopt. Je ligt dus in de buitenlucht te slapen!
Iedere ochtend vroeg opstaan om op de mooiste plekken de zonsopgang te zien en aan het eind van de middag genieten van de zonsondergang. Het was mooi om de veranderingen van het landschap te zien, verder en verder de woestijn in. Door naar het mijnstadje Cooper Pery voor een rondleiding door een mijn en naar een opvang voor kangaroo's. Bijvoorbeeld die getraumatiseerd zijn en baby kangaroo's die in de buidel van mama zaten die aangereden werd en het heeft overleefd. Hier hebben we onder de grond geslapen, net als iedereen in het stadje daar! De rest van de nachten verder weer in een swag. Vroeg op voor weer een mooie zonsopgang en door naar Ayers Rock. Hier hebben we 2 nachten geslapen en ik sliep beide keren niet in het kamp. Vlakbij is een lookout waar ik mijn swag neer had gelegd. Daar was bijna geen licht dus lag ik onder een deken van sterren en na een aantal vallende sterren heerlijk in slaap gevallen. Een wandeling in Kings Canyon, Kata Tjutu en rond Uluru (check google afbeeldingen maar;)). De prachtigste zonsopgangen en ondergangen gezien daar! Overal waar je loopt loop je niet alleen, altijd zitten er namelijk minimaal 30 vliegen op je. Sommigen liften op je schouders mee en anderen proberen in je neus, ogen en oren te komen, genieten! In het cultural centre veel over aboriginals geleerd en doordat ik naast Garry zat kon ik ook veel aan hem over vanalles en nogwat vragen. 's Avonds altijd een lekker biertje en ook een avond nog rond een kampvuur gitaar gespeeld. Moet toch weer eens oefenen als ik thuis kom want veel wist ik al niet meer! Laatste dag door naar Alice Springs en net voordat we de stad inkwamen nog een ritje op een kameel gemaakt, heel grappig! In Alice Springs met zn allen uiteten geweest en een feestje gemaakt. Laatste dag al mijn kleren gewassen en met een aantal van de groep mijn laatste Australische zonsondergang gezien.
We hadden een hele leuke groep van 21 man maar degene die deze tour mijn beste tour OOIT heeft gemaakt was Garry. Hij deed het niet meer voor het geld maar gewoon omdat hij het leuk vind om te doen. Wanneer iedereen in de bus lag te slapen hadden wij de grootste lol voorin met grappen en meezingen met goede en heule foute muziek. Veel slaap heb ik dus niet gehad maar dat was het meer dan waard!
Overal heb ik trouwens nog gezocht naar een slang maar helaas niet meer gevonden. Wel kangaroo's, emu's en wilde paarden/koeien/schapen gezien. Ook veel dode kangaroo's langs de weg waar adelaars op zaten. In 6 dagen 2820km in totaal gereden en het was een onvergetelijke trip!!

Mijn tijd in Australië zit erop en het was er eentje voor in de boeken. Ongelofelijk mooie en toffe dingen gezien en gedaan en prachtige mensen met hun eigen verhalen ontmoet. Over een paar uur vlieg ik naar Sydney en vanuit daar naar Bangkok. Gisterenavond is mijn pinpas nog ingeslikt door een pinautomaat en ik mis 'm nu al.. Goed begin van mijn volgende avontuur is Azië! Here I come!!

  • 02 April 2014 - 19:14

    Paul:

    On the road, of the road het maakt allemaal niet uit. Het is gewoon weg intens genieten wat je aan het doen bent. Schitterend! Wat is er nu mooier om onder de sterren in slaap te vallen. Mensen, dieren en gebieden te mogen ontmoeten waar je anders nooit van gehoord, gezien of beleefd hebt. Jouw rugzak begint inmiddels al lekker vol aan het raken! Heerlijk om te lezen dat je fantastische mensen tegenkomt waar je het wel een tijdje mee uit kunt houden.
    Je nieuwe pinpas is binnen we zullen hem brengen. hahaha.
    Heel veel plezier met je volgende avontuur in Azië en dat het jou daar maar net zo mag gaan als in voorgaande landen. Jij zult ook hier, ondanks het feit dat je daar in een heel ander wereldje begeeft je draai wel vinden. Heel veel plezier en geniet ervan.
    Special greet, Petra & Paul.

  • 08 April 2014 - 19:55

    Oma:

    Bas het was weer genieten ,maar natuurlijk zeker voor jou,wat een heerlijken verhalen,
    Leuk om zo veel verschilende mensen te ontmoeten geniet nog maar, dan doen wij dat ook
    Lieve groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Bas

.

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 11643

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 01 Juni 2014

NZ/OZ/Asia

Landen bezocht: