Viëtnam - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bas Schoot - WaarBenJij.nu Viëtnam - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bas Schoot - WaarBenJij.nu

Viëtnam

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Motorbike, bus, moorbike, lopen, motorbike, local bus, local bus, motorbike en ik was aangekomen in Ho Chi Minh City in Viëtnam! Was weer een mooi avontuurtje. Hier ben ik naar de Cu Chi Tunnels geweest, deze smalle tunnels onder de grond werden door de vietcong in de oorlog tegen Amerika gebruikt, bij eentje was het serieus kruipen! Na afloop vertelde de gids dat ie blij was aangezien er een paar jaar geleden in diezelfde tunnel iemand door een schorpioen gestoken was.. Ehm oke, thanks dat je dit achteraf even verteld maat!
Gelijk door naar het War Museum waar indrukwekkende foto's over dezelfde oorlog hangen, ook met de nodige propaganda erbij! Er zijn hier ook veel misvormde mensen doordat Amerika chemische wapens heeft gebruikt (Agent Orange). Daar waren ook veel foto's van en deze mensen zijn ook her en der in de stad te zien.
Een dagje Mekong Delta stond ook op mijn program waar ik later spijt van de tour had, een verschrikkelijk commerciële tour en heb bijna niks van het leven op de rivier gezien..
Door naar een stadje in de bergen, Dalat. Vanuit hier heb ik 2-daagse tocht naar Nha Trang gemaakt achterop de motor van een Easy Rider. Dwars door de bergen en over binnenlandse paden. Door kleine local dorpjes waar de kinderen naar je zwaaien en schreeuwen als de manier waarop wij dat naar Koning Willempie doen als hij langskomt! We hebben veel stops gemaakt bij uitzichtpunten en vooral local dingen zoals een rijstpaper maker langs de weg, zijdefabriek, kijkje nemen in local dorpje, waterval, tempel, straatwerkers, vissersdorpje, houtbewerker verschillende plantages. Alles wat ze doen gebeurd met de hand! Het regenseizoen is inmiddels ook begonnen en dat was beide dagen in de namiddag te merken. 's Ochtends /begin middag prachtig weer en in de namiddag kwam het er met bakken uit! Toen we gingen schuilen op de eerste dag zaten we bij een klein hutje en kregen we gelijk thee van die man in een poppenserviesje. Ook zit iedereen op minikrukjes aan minitafeltjes die na een tijdje niet meer zo heel comfortabel zijn!
Aangekomen in Nha Trang en gelijk de nachtbus naar Hoi An genomen. Samen met een jongen uit het hostel een pak laten maken en door het leuke stadje rondgelopen. Aangezien mijn darmsituatie weer slechter was geworden bracht ik weer een bezoekje aan het ziekenhuis. Ik belandde in een local hospital en voordat ik het wist lag ik aan het infuus voor 3 uur lang! Eerst energie+water en daarna een paardenmiddel van een medicijn. De parasiet die ik eerst had was blijkbaar nog niet uit mijn lichaam na de medicijnen van de vorige keer. Dit keer heb ik een klein plastic tasje VOL met medicijnen meegekregen. Kan me niet voorstellen dat ie deze troep ook gaat overleven! Toen ik daar lag keken de locals best raar op aangezien ik de enige westerling was. Één man ging zelfs voor mijn raam staan en keek me voor 5 minuten lang aan, beetje vreemd..
Met een aantal uit het hostel ben ik naar My Son tempels gegaan. Dit was 55km vanaf Hoi An, scooter gehuurd en gas erop! Deze hindoeïstische tempels zijn gebombardeerd door de Amerikanen in de oorlog. Het zag er toch nog erg mooi uit! Leek een beetje op Ankor Wat in Cambodja maar dan geruïneerd zonder al die toeristen. Na een lekker dagje strand met een stel anderen (in slaap gevallen en verbrand) de volgende dag de bus naar Hanoi genomen.
Hier op een 3-daagse partycruise naar Halong Bay gegaan wat écht vet was! Oja en mooi!
Momenteel zit ik op het vliegveld te wachten tot ik naar Borneo vlieg om daar met mijn ouders het laatste stukje van mijn trip samen te reizen! Ik lijk wel een celebrity hier trouwens, iedereen wil met mij op de foto! En dan niet eentje, een hele photoshoot als het even kan, volgende!

  • 10 Mei 2014 - 16:00

    H&H:

    Hee Bas,
    Alweer een heel verhaal met weer heel veel dingen die je hebt meegemaakt! Heerlijk om te lezen.
    Alleen dat ziekenhuis gedeelte is wat minder, is die parasiet nu uitgeroeid????
    Goede reis naar Borneo en veel plezier samen met P&P!

  • 12 Mei 2014 - 00:08

    Monique:

    Hoi Bas,
    Lekker verhaal hoor!!!!!
    Kom je makkelijk met die vuilniszak vol medicijnen de grens over?
    Blijkbaar want je zit nu weer ergens anders.
    Een nieuwe loopbaan begonnen als fotomodel? Geniet nog van de laatste paradijsjes daar samen met P en P.
    Doeg

  • 15 Mei 2014 - 19:53

    Fvdschoot28@hotmail.com:

    Nou Bas dat was weer een spanend verhaal ,alleen dat ziekenhuis is minder maar goed dat je zelf
    er heen gaat je zorgt goed voor je zelf.
    Jonge tjonge wat zie jij veel kun je het allmaal wel verwerken ,geniet nog samen met ouders veel genot
    en veel liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Bas

.

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 11653

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 01 Juni 2014

NZ/OZ/Asia

Landen bezocht: