Dubai & Niew Zeeland of gewoon Zeeland..? - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Schoot - WaarBenJij.nu Dubai & Niew Zeeland of gewoon Zeeland..? - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Schoot - WaarBenJij.nu

Dubai & Niew Zeeland of gewoon Zeeland..?

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

05 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een goed begin is het halve werk dus ik begon mijn reis met vertraging! Eigenlijk zou ik om 14.40u in de lucht zitten maar dat werd 18.15u. Voor mij zou het niet veel uitmaken want ik zou 's nachts in Dubai aankomen en 's ochtends pas de stad Dubai gaan ontdekken. De vliegreis was prima, lekker films gekeken (The Hangover III, The place beyond the pines) en helaas niet meer eventjes kunnen slapen.. Toen ik rond 04:00u in Dubai aankwam had ik een mooi bankje uitgekozen om te slapen maar hier werd ik na een half uurtje doezelen vriendelijk verzocht op een crappy stoeltje mijn dutje te gaan doen. Halve bak nog een beetje geslapen (lees: niet) en om 8 uur vond ik het de hoogste tijd Dubai in te gaan!
Met de metro ging ik naar het oude centrum waar ik heb ontbeten en rondgelopen. Inmiddels was het al warm en ik wist dat het ongeveer 30 graden zou worden, geen wolkje aan de lucht! Ik wilde naar de andere kant van Dubai Creek, een rivier door Dubai, dus ben op een bootje gestapt die mij naar de andere kant bracht. Vanaf het water kon ik een kleine skyline zien, in de verte zag ik de echte grote jongens daar nog bovenuit steken. Ik weet zeker dat Alladin aan de andere kant van de rivier woont, het zag er precies uit als in de film! Kleine kraampjes met schreeuwde mannen ervoor die hun spulletjes willen verkopen. Van iedereen was ik natuurlijk de beste vriend en er werd mij om de 5 meter weer iets aangesmeerd, van kashmir tot beeldjes van de bezienswaardigheden van de stad. Door met de metro naar het nieuwe gedeelte wat het meest bekende gedeelte van de stad is. In de metro had ik Jojo leren kennen, hij zei: 'ik ga jou Dubai laten zien!' met een grote glimlach op zijn gezicht. Hij vroeg waar ik naartoe wilde en dat was naar de wijk Marina waar 'The Walk' is. Wolkenkrabbers all over the place met hier tussenin water. Echt ongelofelijk om hier doorheen te lopen, alles is schoon en netjes. Wanneer het aan renovatie toe is staat het allang in de steigers en op vele plaatsen zijn ze nieuwe gebouwen aan het neerzetten. We liepen door naar het strand en daar zag ik al snel Palm Island liggen. Een aangelegd eiland in zee in de vorm van een palm. Van de vorm zie je niet zoveel vanaf het strand maar ik zou nog de hoogste toren in Dubai op gaan dus dan zou ik het vast wel zien. Bij The Walk rijden alleen maar dure auto's; ferrari, lamborghini, maserati, alles! Tegen Jojo zei ik dat ik een rode ferrari MOEST zien dus wij opzoek! Na niet heel veel moeite hadden we er al eentje gevonden die geparkeerd stond voor een hotel.
Ik ging alleen verder naar Burj Al Arab, het enige 7-sterrenhotel in de wereld. En dat staat natuurlijk in Dubai! Het zag er prachtig uit en vanaf het strand kon ik ook nog een ander populair hotel zien. Snel door naar Burj Khalifa want om 16u had ik gereserveerd om hierin te gaan. Dit is de hoogste toren van de wereld, meer dan 800 meter de lucht in! En natuurlijk in Dubai.. Om 16u kwam ik uit de metro bij The Dubai Mall (winkelcentrum waar je 4 dagen lang verdwaald in kunt zijn) dus wist al dat ik iets te laat zou zijn. Lopen lopen lopen, navragen aan iedereen en ik werd overal heen gestuurd maar niet naar de ingang van de toren. Ik liep zelfs om de toren heen en kon het nog niet vinden! Uiteindelijk stuurde iemand mij toch de goede kant op, ik moest via The Dubai Mall naar binnen en om 16:45u kon ik gelukkig toch nog naarboven. Binnen 1 minuut stond ik op een dikke 400 meter hoogte op het hoogste observatiedek ter wereld, natuurlijk in Dubai.. Vanaf hier kon ik mooi de wolkenkrabbers zien waar ik tussendoor had gelopen en ook dat er overal zand lag wanneer je wat verder weg keek aangezien de stad in de woestijn is neergezet. Palm Island en The world (ook een aangelegd eiland, check google) kon ik helaas niet zien omdat het te ver weg lag en de zon daar achter nog aan het schijnen was. Ook na zonsondergang was het nog niet goed te zien. Om 18u zag ik dat de eerste fonteinshow beneden al was begonnen dus ging ik daar een kijkje nemen. Toen ik uit the dubai mall liep was er een show bezig op het nummer I will always love you van Celine dion bezig. Aquanuria in de Efteling is hier natuurlijk niks bij, meters hoge fonteinen spuiten vanuit een groot meer omhoog naast de toren. De muziek, lichten en fonteinen perfect op elkaar afgesteld. Na nog een ander nummer met een andere fonteinshow was ik een hapje gaan eten in the dubai mall. Op straat vond ik het meevallen maar in de dubai mall zag ik veel vrouwen in zwarte burka's lopen en mannen in spierwitte gewaden. Jojo vertelde dat vrouwen in burka's 'expensive women' zijn, ik vond het maar niks. Er was ook een aquarium in the dubai mall, even gaan kijken dus! Een enorme bak met water midden in een grote zaal, haaien, roggen, koraal, gekke vissen en ook opeens 2 duikers om het publiek nog meer te vermaken, Dubai..
Ik was bekaf en toen ik in mijn hostel kwam zocht ik gelijk mijn bedje op en viel als een blok in slaap. De volgende ochtend vroeg op om door naar Auckland te vliegen via Sydney. Naar Sydney was ongeveer 13 uur en daarna nog eens 2,5 uur vliegen ongeveer. Lekker films kijken (The great gatsby, 2 guns, The fast and furious 6) en bijslapen dus.
Aangekomen in Nieuw-Zeeland en regen..! Ga ik weg uit NL om lekker de zon op te zoeken krijgen we dit haha. Momenteel zit ik in Auckland in het hostel aan dit verhaaltje te typen. Met de busorganisatie KiwiExperience zal ik de komende maanden over de 2 eilanden van Nieuw Zeeland reizen. Morgenvroeg ga ik met de bus richting Hot water Beach en dan hoop ik op wat beter weer..

  • 05 December 2013 - 01:00

    Koenvdbiggelaar:

    Zo bas! Als alle dagen zo mogen verlopen ga je nog een hele mooie tijd tegemoet!
    Nu al benieuwd naar de foto's, en natuurlijk die met die wortel! Haha
    Geniet ervan Bas! Veel plezier
    Laters

  • 05 December 2013 - 14:18

    Monique:

    Gewoon Zeeland? Helemaal niet dus!! De vergelijking met een maquette is nog te veel gezegd. En geen gezeur over het weer he. Wij zitten hier in zware storm (windkracht 10, waterkering gesloten, vliegtuigen vliegen beoerkt en dat soort dingen meer). Jij hebt echt nog mazzel met een beetje regen.
    Warme !!!!! groet.

  • 05 December 2013 - 21:12

    Petra & Paul:

    Lekker verhaal!
    Je moet er wel wat voor over hebben om naar de andere kant van de wereld te komen maar onderweg beleef je ook wat. Schitterend om op deze manier Dubai mee te maken, zien, beleven, proeven.
    Heerlijk genieten van New Zealand en met het weer komt het best wel goed.
    Veel plezier en have fun! xx

  • 05 December 2013 - 23:06

    Ingrid:

    Zitten we hier in storm en regen
    Valt het daar vast niet tegen
    Hier is het volop Sinterklaas
    Aan de Hollandse kaas
    Maar jij mist dit zeker niet
    Als ik jou verhaal zo ziet
    Nog veel plezier met die kiwi-bus
    Zo wordt reizen een makkelijke klus

    Groetjes Sint

    Hot news: Nelson Mandela is net overleden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Bas

.

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 11661

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 01 Juni 2014

NZ/OZ/Asia

Landen bezocht: