SWEET AS BRO!! - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Bas Schoot - WaarBenJij.nu SWEET AS BRO!! - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Bas Schoot - WaarBenJij.nu

SWEET AS BRO!!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

13 December 2013 | Nieuw Zeeland, National Park

Hey mates how's it going?
De middag dat ik in Auckland was ben ik met mijn onderbuurman van het stapelbed toch nog Auckland ingegaan aangezien het zonnetje begon te schijnen! Naar de haven geweest en langs de sky tower maar het is geen leuke stad. Daarmee zijn we snel klaar dus.. Wel nog even lekker in het park gezeten!
De volgende dag met KiwiExperience mee, op naar Hot Water Beach. De jongen die naast mij in de bus kwam zitten was Jonny en met hem trek ik nu nog steeds op. We vertrokken en al snel nadat we Auckland uit waren begon de omgeving er steeds mooier uit te zien. Vlakke velden werden heuvels en heuvels werden bergen. Een eerste stop vlakbij Hanei om naar de Cathedral Cove te lopen. Dit is een prachtig stukje strand met een grote doorgangdoor de berg naar een ander stuk strand. In zee liggen een aantal onbewoonde eilanden die het er nog even wat mooier uit laten zien! In Hot Water Beach snel naar het strand, op dit stuk strand kun je met een schep je eigen kuil graven waar water in komt te staan, warm water! Er waren al veel badjes gemaakt dus plofte je daar gelijk in. Sommige waren veel te heet en eentje was zelfs aan het koken! Uiteindelijk een perfect temperatuurtje gevonden en een middag gechilld. Volgende dag een wandeling door mijnen en daarna naar Waitomo wat bekend staan om zijn grotten. Hier ben ik met een stel anderen van kiwi met opblaasbare banden (tubes) door de grotten gegaan. Van kleine watervalletjes springen en aan het einde met frontflips en vanalles vanaf een steiger het water in springen met je tube, awesome.
Vroeg opgestaan de dag om na een klejn stukje in de bus weer een wandelingetje te maken, mooie wandeling door wat grotten en hierna op naar hobbiton! Aangezien ik in Nieuw-Zeeland ben moet ik daar natuurlijk naartoe hè. Toen we daar aankwamen regende het.. Ik had gehoopt op een blauwe lucht met een aantal witte wolkjes, net als in de film. Met een andere bus naar het bekende hobbitdorpje en toen we uitstapten gebeurde het; zon, blauwe lucht en wat witte wolkjes aan de lucht YEAHH!! Super leuk om die huisjes te zien. 2 huisjes waren open, als je naar binnen kijkt zie je een stenen muur, de binnenkant van de huisjes is in Wellington opgenomen! Zo staat er ook een neppe boom met neppe bladeren eraan, toen meneertje regiseur langskwam vond hij de groene kleur van de bladeren toch net niet goe genoeg en huurde hij een paar mannetjes in die de blaadjes één voor één over konden gaan schilderen. Na een biertje in 'the green dragon' gingen we verder naar Rotorua. Deze stad heeft veel thermal pools waardoor de halve stad naar zwavel stinkt. Toch is het een heel leuk stadje waardoor ik 2 nachten ben gebleven. Na hobbiton lekker aan het zwembad gezeten en 's avonds een goed feestje gemaakt bij de bar. Volgende dag redelijk op tijd op om te gaan mountainbiken, ik had gelezen dat hier de beste trails van NZ liggen. Doen dus! Gast van visitor center zei dat ik 2 trails moest doen dus daar ging ik voor. Eerst nog wel naar het grote bos want daar liggen de trails, na even zoeken was ik er en het was een paradijs voor mountainbikers. Super veel trails foor het hele bos die mooi zijn aangelegd, van makkelijk tot supermoeilijk. Mijn eerste was intermediate en was heerlijk. Daarna moest ik een flinke berg op om bij de volgende trail aan te komen. Man van visitor center zei dat het zo steil was dat ik moest lopen. Het was steil maar lopen gaat natuurlijk niet gebeuren, go hard or go home! Bovenop de berg een top uitzichtje over Rotorua een het meer waar de stad aan ligt. De tweede trail was advanced en net iets te moeilijk voor deze biker, 1 keer over de kop gevlogen en vol op mijn gezicht geland. Nog een paar andere trails door het dichtbegroeide bos waar je overal om je heen vogels hoort en je over steigers gaat, door de lucht vliegt na jumps en over bruggetjes gaat. Sweet as bro! Door iedereen werd ik aangesproken met 'hey mate, how's it going?', gezellig gezellig. De avond was gezelliger geworden dan verwacht, na wat drinkspellen met nieuwe kiwi roomies naar de bar gegaan. De andere kiwi-bus waar ik mee was reisde na 1 nacht door.
In het groene buske door naar Taupo en op de weg daar naartoe gestopt bij een maori village om daar te kijken naar de mensen, wat ze allemaal doen en hebben gedaan, kiwi's (de bekendste vogel in NZ die te dik is geworden waardoor ze niet eens kunnen vliegen, awesome) en geizers. Het maori volk is het originele volk wat op NZ woonde voordat europa etc een kijkje kwam nemen. Taupo is verschikkelijk mooi, maar dan vooral de omgeving. Het ligt aan een meer omringd door bergen. In Taupo heerlijk in het zonnetje gezeten en weer een feestje gemaakt natuurlijk in de bar met vooral mensen uit mijn eerste bus, leuke groep!
Volgende dag werd ik toevallig om 07:00 uur wakker en dat kwam verdomde goed uit want om 07:15 uur zou ik met mijn eerste bus verder op weg gaan. Ik was mooi op tijd maar anderen niet, was een goed feestje dus haha. Met een kater die we maar hebben verdrongen op naar National Park!

(Toch 1x afgestapt tijdens die berg op klimmen)

  • 13 December 2013 - 11:02

    Familie Van De Wouw:

    Ha Bas,
    Je gebruikt je tijd wel ontzettend goed. Wat doe jij veel. Je hebt bijna geen tijd om te slapen.
    Wat heerlijk dat jij daar in de lente/zomer (?) tijd bent. Mooi weer en alles is dan mogelijk om te doen.
    Wij waren er in de wintertijd, ook prachtig maar Tongariro en andere wandeltochten waren toen niet mogelijk door de weersomstandigheden. Jouw verhalen en foto's geven ons nog meer goede redenen om vooral terug te gaan.
    We blijven je volgen en genieten enorm van je avonturen.

    Veel liefs van ons allemaal

  • 13 December 2013 - 12:55

    H&H:

    Ha Bas,

    Wat een gezelligheid, veel zien, lekker chillen, leuke mensen ontmoeten, op strandjes zitten, in stinkende zwavelbaden hangen, heerlijk weer, kortom, dat wordt een geweldige tijd voor jou.
    Geniet ervan!!! Wij genieten mee.
    Groetjes vanuit een kouder wordend landje...

  • 13 December 2013 - 18:26

    Paul:

    Het genieten is dus echt begonnen! Niet alleen cultuur opsnuiven in de steden maar net zo belangrijk het genieten van de prachtige natuur. Wie wil nu niet op zijn lauweren in een warmwater kuil liggen. Gezellig op een band een rivier afglijden. Mountainbike over net iets er moeilijke paden en dan nog de grond van wel heel dichtbij mogen aanschouwen :). Lekker man! Geniet nog met volle teugen, we spreken je snel. Petra & Paul xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, National Park

Bas

.

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 11661

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 01 Juni 2014

NZ/OZ/Asia

Landen bezocht: