Happy Newyear! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas Schoot - WaarBenJij.nu Happy Newyear! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas Schoot - WaarBenJij.nu

Happy Newyear!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Allereerst een gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik wens jullie allemaal een prachtig jaar toe, dat we maar gelukkig en gezond blijven.

In Franz Josef was er iedere avond in een bar een wedstrijdje. Zo speelden we bijvoorbeeld killerpool en rock paper scissors. Bij beide was ik ver gekomen maar net niet ver genoeg om bijv. een bungy te winnen. Limbodancing ging helaas niet door, die had ik zeker gewonnen. Na Franz Josef ging ik door naar Wanaka met het busje. Reizen met KiwiExperience is trouwens heel erg makkelijk, net iets té makkelijk vind ik. Alles maar dan ook ALLES wordt voor je geregeld. Zo gaat er in de bus een formulier rond met accomodaties en activiteiten. Vul je naam in bij wat je wil en het wordt geregeld, het enige wat je dan nog moet doen is... Betalen! Ik zoek dingen liever zelf uit en ben best blij als ik na een paar dagen van de bus af kan en ergens langer kan blijven. Meer mn eigen ding doen met chille mensen die daar ook voor in zijn!
De reis naar Wanaka was ge-wel-dig. We begonnen met een fotostop van foxglacier (gletsjer vlakbij franz josef) en daarna naar Lake Matheson. Dit is een mirrorlake en we hadden geluk, geen wind en bijna geen wolkje aan de lucht! De besneeuwde toppen van mount cook en mount tasman waren prachtig te zien in het water en daarboven. Meest AMAZING uitzichten op een korte wandeling tot nu toe! Ansichtkaartfoto's all over the place.
Na 2 boring stops, ja ik ben misschien al te veel verwend met mooie uitzichten, kwamen we bij een stukje zee waar de kleinste en zeldzaamste dolfijnen zouden zwemmen. Toen we het strand opliepen was er helaas niets in de zee te zien, de buschauffeur riep: 'no dolfins today guys, let's roll!' en toen bijna iedereen wegliep bleef ik nog even staan en zag ik tóch nog een aantal schattige dolfijntjes niet ver van de kust zwemmen! Door naar een klein kraampje waar ze whitebait (kleine visjes) hebben gevangen en samen met ei op een hete plaat mikken. Op een boterham, zout, peper, citroen en nog iets er overheen en opeten! Het is een delicatesse in NZ en was best lekker!
In mijn kamer in Wanaka werd ik vriendelijk met een biertje door mijn kiwiroomies ontvangen. Na wat meer biertjes zijn we naar een drum 'n bass party geweest die los ging! De volgende ochtend werd ik redelijk op tijd wakker en zag dat het lekker weer was buiten. Ik wist dat er bewolking en misschien regen voorspeld was voor de namiddag en volgende dag en ik wist ook dat ik in Wanaka wilde skydiven! Het is hier namelijk prachtig! Wanaka ligt aan een meer wat omringt is door bergen met in de verte besneeuwde toppen. Bij de receptie het een en ander nagevraagd en na een half uurtje werd ik al opgehaald. Ik ging op een hoogte van 15.000ft op het randje in de deuropening van het vliegtuig zitten met een instructeur achter me en na een paar koprollen en een vrije val met een verbluffend mooi uitzicht had ik de hendels van de parachute in mijn handen en was ik aan het sturen. Zó snel ging het allemaal en het was tot nu toe het beste wat ik hier heb gedaan!
De volgende morgen wilde ik met 2 anderen Roy's Peak (berg) beklimmen maar na een half uur stak regen daar een stokje voor. Zeiknat terug in het hostel en overdag heb ik niks meer uitgevoerd. 's Avonds nog wel naar The Hobbit geweest in een kleine bioscoop met grote, zachte banken erin en zelfs 2 auto's waar je in kon zitten! Vlak voor de pauze kwam er een heeerlijke geur van vers gebakken cookies de bioscoop binnen, homnomnom!
Change of plans for new year's eve, ik had nog geregeld dat ik op de 31e tóch nog naar Queenstown ging! Eigenlijk omdat iedereen die ik ken daar naartoe zou gaan of er al zou zitten. We begonnen met een kroegentocht en nadat ik vuurwerk had gekeken aan het meer waren we weer terug de bar in gegaan, mooi avondje geweest! Toch raar maar wel bijzonder om aan de andere kant van de wereld nieuwjaar te vieren.

Random facts:
- Klote zandvliegjes aan de westkust prikken je helemaal lek.
- Kiwi's noemen slippers geen flip flops maar gendals.
- De helft van de zuid-koreanen eet geen ontbijt omdat ze dan te vroeg op moeten staan aangezien ze rijst en alles moeten koken. Ze kennen wel brood maar vinden dat niet lekker dus.., geen ontbijt!
- In tegenstelling tot de zwakzinnige engelsen in bijv. Chersonissos zijn engelsen die ik hier ontmoet awesome!

  • 01 Januari 2014 - 14:02

    Monique:

    Hee Bas, Happy new year!!! Je hebt het oude jaar goed afgesloten en 2014 goed ingferold.
    grappig om de film te zien en eerst op de set geweest te zijn.
    Tipje: smeer je in met olie, glijden die klote vliegen zo van je lijf af!!!

  • 01 Januari 2014 - 18:32

    Sas Sam En Mark:

    Nu maar hopen dat je al die fuiven kunt overtreffen met je eigen BD-party!
    Succes daarmee alvast!
    Wij hebben dn Anvers weer eens goed op zn kop gezet, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.
    XOXO

  • 02 Januari 2014 - 12:15

    Petra & Paul:

    Het nieuwe jaar is amper begonnen en jij hebt alweer een lekker verhaal klaar staan. Mooi man.
    Ook wij hebben oudjaar waarachtigprachtig afgesloten. Petra op de bank en ikke op het werk!!!
    Verschillende foto's van je voorbij zien komen en deze zien er nog steeds verschrikkelijk mooi uit. Plaatjes zijn het.
    Wat een vervelende ervaring is dat toch om uit een vliegtuig stappen. Ik doe het liever gewoon als deze op de grond staat. Mooie belevenis en view. Vooral als die aardkloot steeds dicht bij komt. hahaha.
    Gelukkig ben jij geen zuid-Koreaan; Ontbijten is brandstof voor je motor. Dus zeker blijven doen!
    En nu op naar het volgende feestje. Feestje van "Bas the boss"!
    Veel plezier jongen.

  • 02 Januari 2014 - 17:08

    Oma:

    weer een prachtig verhaal Bas maar zo,n koprol in de lucht lijkt meheel eng
    Wat heb je al veel mooie dingen mee gemaakt jij kunt het zo wel een tijdje vol houden
    We zijn jaloers veel lol op je eigen feestje
    Liefs kus Oma

  • 02 Januari 2014 - 20:48

    Ingrid:

    Zijn we even weggeweest staan er al weer 2 prachtige verhalen. Het is niet bij te houden wat jij allemaal doet. Volgens mij is dat volop genieten en kunnen die zandvliegjes de pret niet drukken, anders denk maar aan ons; lekker werken. Bas nog veel plezier en af en toe een rust dag kan geen kwaad dan kunnen wij het ook nog bijhouden.

    Groetjes Frans en Ingrid

    Ps: alvast een fijne verjaardag

  • 03 Januari 2014 - 20:20

    Quint:

    Bas jonge. Tof om steeds je verhaal te lezen en te weten wat je daar allemaal doet. Je onderneemt activiteiten waar ik serieus jaloers op ben.
    Hier aan de andere kant is het nieuwjaar goed ingeluid. Kleine hechting in mijn kin, maar ach... fietsen is niet voor iedereen weg gelegd.
    Keep rollin !!
    Ik wacht op de volgende.

    x

  • 04 Januari 2014 - 14:42

    Monique:

    Ha Bas. Van harte gefeliciteerd!!! Het feest is denk ik nog in volle gang daar. Geniet, en zeker niet met mate. Doei

  • 08 Januari 2014 - 09:38

    Bart:

    Bas weer een mooi verhaal jonge!!
    Heel vet dat je bent gaan skydiven. Was je niet een beetje bang toen de deur open ging?
    Wel jammer dat je in NZ nog een puntje van kritiek hebt op Chersonissos:)
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Bas

.

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 11661

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 01 Juni 2014

NZ/OZ/Asia

Landen bezocht: