The NZ end is near.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Schoot - WaarBenJij.nu The NZ end is near.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Schoot - WaarBenJij.nu

The NZ end is near..

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Bijna op het einde van mijn trip in Nieuw-Zeeland en op aanraden van de madame van het information centre in Auckland ben ik met de bus naar de Bay of Islands gegaan in plaats van liftend. De Bay of Islands bestaat uit meer dan 144 eilanden en ik zit in het plaatsje Paihia. Klein en lekker chill! Veel heb ik niet uitgevoerd hier, vooral op het strand liggen om aan mijn tan te werken en op stap geweest. Nog wel een wandeling gemaakt samen met iemand uit het hostel naar de haruru falls, de wandeling door het regenwoud en een stuk door mangroves was heel mooi maar de waterval zelf viel wat tegen. Halve finale van tennis gekeken in een bar en Andy (kerel die ik heb ontmoet in het zuidereiland die bij Kaikaia woont) kwam de volgende dag naar Paihia. Samen chillie op 't strand en flink op stap 's avonds!
De volgende dag uitgeslapen tot we uit moesten checken en daarna naar de studio/appartement van Andy gereden. Eigenlijk zouden we doorrijden naar Cape Reinga (meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland) maar het weer was niet zo lekker. Andy woont net onder 90 mile beach, super mooi! 's Middags dus maar weer wat biertjes opengetrokken en samen met 2 couchsurfers die ook bleven slapen de finale van Australian Open gekeken vanaf een klein laptopschermpje. De dag erop was het weer wél lekker en zijn we naar het noorden gereden. Na een tijdje kwamen we bij steile zandduinen waar we met bodyboards vanaf zijn gegaan. Bij eentje was er ook een smal riviertje onder aan de duin en na een flinke aanloop was het gelukt om over het riviertje te sjeezen en aan de andere kant te belanden! Good fun!! Handje vol chinezen stonden vol ongeloof naar ons te kijken dat we dat zomaar deden en ze gingen zelf maar zittend en remmend van de berg af. Dooooor naar Cape Reinga waar de kleine witte vuurtoren staat. Op dit punt botsen 2 oceanen (pacific en tasman) tegen elkaar. Na een wandeling naar de vuurtoren zijn we weer terug gegaan.
Ik ging weer terug naar Paihia de volgende dag en dit keer wel liftend. Na een uur wachten had ik mijn eerste lift te pakken naar een klein plaatsje en daar hoefde ik maar 10 min te wachten op mijn volgende ritje en was in de ochtend alweer in Paihia. Lekker makkelijk dus! Flink aan mijn tan gewerkt weer en alvast gaan inlezen voor Australië want dat komt nu erg dichtbij! Aangezien het liften was geslaagd ging ik de volgende dag naar Auckland liften, een rit van ongeveer 200km. Na 2 kleine ritjes (waarvan eentje in een auto die naar pis stonk en de bijrijder zijn volgende pilsje opentrok en vroeg of ik er ook eentje wilde (08:00u) en de andere in een stinkbusje met een schoothondje vol met vlooien, en ja die ging op mijn schoot zitten natuurlijk) had ik geluk, een auto met 2 mannen uit Australië pikten me op en moesten ook in Auckland zijn!
In Auckland heb ik nog wat mensen gezien die ik op mijn reis door Nieuw-Zeeland heb ontmoet wat natuurlijk gezellig was! Ik heb een geweldige tijd in Nieuw-Zeeland gehad en alle dingen gedaan die ik wilde doen. Daarnaast hele toffe mensen ontmoet! Vandaag vlieg ik naar Australië, klaar voor een nieuw avontuur!!

  • 01 Februari 2014 - 14:43

    P&P:

    Hoi Bassie, in Nieuw Zeeland heb je mooie indrukken op gedaan. En nu zit je alweer in een ander waarachtig prachtig land. Laat Australië net zo over je heen komen als Nieuw Zeeland en je gaat wederom een top tijd tegemoet.
    Liefs, P&P

  • 01 Februari 2014 - 16:49

    Monique:

    Heeeee Basssss,
    Wie weet zit je er al als je dit leest. In Austria dus.
    Lache, die Chinezen. Als het anders is dan bij hun, kijken ze alsof ze vuur zien branden.
    En die hond weet waar hij goed gezelschap kan vinden!!!
    Veel plezier in een nieuw te ontdekken land!!!

  • 01 Februari 2014 - 20:35

    Upke Dupke En Flupke:

    En wij zitten lekker aan de soep in dn Anvers! Wij zien lijkbleek, dus werk maar lekker door aan die teint. doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Bas

.

Actief sinds 22 Nov. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 11652

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 01 Juni 2014

NZ/OZ/Asia

Landen bezocht: