Ozzieee!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Bas Schoot - WaarBenJij.nu Ozzieee!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Bas Schoot - WaarBenJij.nu

Ozzieee!!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 Februari 2014 | Australië, Noosa Heads

De laatste avond in Nieuw-Zeeland met roommates naar de haven van Auckland geweest. Daar werd op een silo een film afgespeeld. Met een dekentje op het gras en daarnaast waren allerlei kraampjes met eten, was gezellig!
De vluchten naar Australië waren heerlijk, vooral de tijd die er tussen zat! 12 uur wachten in Brisbane, 's nachts. Halve bak slapen en daarna weer het volgende vliegmachine in. Wat heb ik het toch slecht hè haha.
Aangekomen in Cairns en het is hier lekker warm! Gelijk maar naar travelagency om mijn tripje langs de east coast uit te stippelen en dat is goed gelukt! Een paar goede feestjes in Cairns gehad en 2 zotjes ontmoet, 2 meisjes uit Zwitserland. Met hen ga ik een tijdje samen reizen. In Cairns heb ik het eerst op mn gemakske gedaan en de laatste dag nog een wandeling door het regenwoud gemaakt. Daar een rock wallaby (rotskangaroo) en een aantal grote vogels die niet kunnen vliegen gezien. Was een mooie tocht!
Vanuit Cairns met de bus naar Townsville en daar gelijk de ferry naar Magnetic Island (Maggie) gepakt. Hier slapen we in een bungalow in de bush dus dat betekent wildlife all around! Veel salamanders, possums, gekke vogels tijdens het avondeten en kakkerlakken toen we de bungalow 's avonds weer binnenkwamen. Je snapt wel welke 2 er de lucht in sprongen!
Volgende dag veel gedaan, het begon met een natuurlijke wekker van verschillende schreeuwende vogels. Daarna in het wildlifepark bij het hostel een tour gedaan. Verschillende soorten lizzards op je schouders, wombat gezien, krokodillen, schildpadden, slangen om je nek, maffe vogels en KOALA'S!! Deze laatste fluffy beesten ook mogen knuffelen, awesome.
Daarna een wandeling een bergje op om koala's in het wild te spotten. Op de heenweg geen koala te zien en op de terugweg zagen we er wel een aantal! Blijft schattig.. Weer bij het hostel aangekomen was het tijd om rainbow lorikeets (kleine felgekleurde vogels) te voeren die op je hoofd, schouders, armen en handen kwamen zitten! Klein minpuntje was dat ze soms ruzie maakten op je arm waar ik een paar flinke krassen aan overhield. Worth it!! Gelijk hierna de bus gepakt om tussen 2 baaien in wilde rock wallabies te voeren. We zaten daar alleen op de grond en een stuk of 8 van die kleine kangaroo's om ons heen! Er zaten er natuurlijk nog veel meer op de rotsen, de échte wilde wallebies. Was een topdag!

De volgende stop was Airlie Beach. Vanuit hier ga ik op de zeilboot 'Condor' naar de Whitsundays, mooie eilanden met blauw helder water en mooie strandjes. Maar niet zomaar mooie strandjes want ook WHITHAVEN BEACH (nr. 3 in top 3 stranden in de wereld) zit erbij! Na een regenachtige en chillende dag in Airlie Beach in een heel chill hostel en een leuk stapavondje ging ik de volgende dag de zeilboot op. Het was weer een beetje regenachtig en het was dus maar hopen dat het wat beter zou worden aangezien ik 2 dagen en 2 nachten op de boot zou zitten. Met 27 mensen zaten we op de boot en we hadden een hele leuke groep en een jonge, toffe bemanning. De haven uit en we konden gelijk aan de bak: 'hijs de zeilen!' riep meneer de kaptein en dat moesten wij natuurlijk doen. Wat het nog beter maakte was dat het keihard begon te regenen, awesome! In de baai waar we gingen overnachten hebben we een wandeling gemaakt naar een grot waar Ngara aboriginals hebben geleefd en nog grotsschilderingen in waren. We sliepen met z'n allen in een grote hut in de boot, lekker knus en bloedheet! Ik sliep in een bedje dat boven 2 personen hing aan de zijkant van de boot.
Om 6u op om de zeilen weer te hijsen, op naar Whithaven beach. Net voordat we daar kwamen ging de zon schijnen, perfect timing! Na een wandeling naar een uitzichtpunt gingen we het strand op en ik heb nog nooit zo'n wit zand gezien! Lekker met mijn teentjes in het fijne zand zitten spelen en na een paar uur en een aantal fotosessies verder gingen we weer terug naar de boot. Verder zeilen naar één van de beste snorkellocaties van de Whitsundays, Blue Coral Bay. Koraal met veel visjes en ook een paar moeilijk grote vissen gezien! Eentje heette Elvis en hij is een beroemde, iedereen kent Elvis daar. Groot, lelijk en vindt het leuk om net iets te dicht bij je te komen en je te laten schrikken, was bij mij uiteraard niet gelukt! Uhum.. Door naar een spot met kalm water waar we zouden overnachten. Hier werden we verwend met een bbq op de boot en een adembenemende zonsondergang. Een paar dolfijnen kwamen ons ook nog even begroeten en na een prima hoeveelheid goon (goedkope wijn uit een zak in een doos) klom ik mijn hangbedje weer in.
Next day was uitslapen! -> 06:30u opstaan en vlakbij was een andere toplocatie om te snorkelen. Hier met een aantal zeeschildpadden gezwommen en een veels te grote rog gezien! Amazing..
Teruggekomen in de haven met een flink gekleurd lichaampie een douche genomen en met de crew van de Condor een paar biertjes gedronken. Daarna de nachtbus in, op naar Rainbow Beach!

In Rainbow beach prachtige zonsondergangen gezien, een mooie strandwandeling gemaakt en vanuit hier met een groep 4x4's Fraser Island op gegaan. Dit is een eiland met kilometers lange stranden en vol met wildlife dat je kan vermoorden. Dingo's (wilde honden), slangen, spinnen, haaien in zee en waarschijnlijk nog veel meer. 3 dagen lang met de auto's over het strand en door smalle paden met los zand crossen, awesome!! Ik had geluk met de mensen in mijn auto, echt een super toffe groep. We reden naar verschillende meren en riviertjes waar we een heerlijke duik in konden nemen. Hadden we nodig want het was bloedjeheet! Ook naar schipwrak en heilige plek voor de aboriginals gegaan. We waren ook nog naar een extra spot gegaan richting het noorden van het eiland waar we een prachtig uitzicht hadden. 's Avonds flinke feestjes in het kamp waar we overnachten. Daar mocht je trouwens niet fluiten omdat dat volgens de aboriginals ongeluk zou brengen, was dus erg moeilijk voor mij haha. Fraser Island, loved it!!
Samen met twee jongens die ik op Fraser had ontmoet ben ik met hen in hun campervan naar Noosa gegaan. So much more fun dan met de bus! Vanuit Noosa de volgende dag met hen 3 nachten bushcamping gedaan. Baas van het kamp zei dat er bullsharks in de rivier zitten maar die zijn er meestal niet overdag.. Hm great.. Toch maar gewoon in de rivier gesprongen want ook hier zouden de mussen van t dak vallen! 2 dagen kanoën, barbequeën bij het kampvuur en heel veel drinkspellen uiteraard! Terug in het heerlijke laidback Noosa en vandaag heb ik een rustdag verdiend. Misschien dadelijk nog even een biertje op het strand! Morgen waarschijnlijk naar de beroemde Steve Irwin Zoo!!

• 21 Februari 2014 - 13:50

H&H:

HEERLIJK BAS!

• 23 Februari 2014 - 14:45

Monique:

Ha Bas,
    En dan op een gewone doordeweekse zondagmiddag jou verhaal lezen om weer even in een andere wereld te zijn. Eerlijk is eerlijk, das best lekker!!!!
    Doeg.

• 23 Februari 2014 - 20:44

Paul & Petra:

Hoi Bassie,
    Wederom fantastische belevenissen verpakt in een mooi verhaal. En wat ontmoet je veel verschillende mensen op jouw reis, schitterend. Je bent gelukkig nog heerlijk aan het genieten en dat moet je zo ook proberen vol te houden. Een periode weinig of niets doen is ook wel een keertje lekker hoor! Gewoon relaxen en de reis langzaam aan je voorbij laten gaan is ook genieten!!!
    Have a nice time, enjoy.

• 27 Februari 2014 - 17:25

Oma:

Hoi Bas wat een heerlijk verhaal ,En wat reis je veel je moet toch wel eens moe worden.
    Goed dat jr ook wel eens rust neemt,Leuk dat je zo veel gezellige mensen ontmoet altijd
    spannend .Nog een heel fijne tijd en geniet liefs Oma